Teniszkönyök, golfkönyök

A Vitális Tér Terápia megalkotói kifejlesztettek egy speciális programot a tenisz- és golfkönyökkel bajlódók számára, melyet OptiSan fényterápiás kezeléssel egészítünk ki, így az esetek 75-80%-ban érhető el tartós javulás.

A sérülés leírása:

TeniszkönyökEz az állapot nagyon sok ütővel játszó játékos életét keseríti meg, de nemcsak sportolókat, hanem háziasszonyokat, vagy olyanokat is fenyeget, akik sokat számítógépeznek. Profikat és amatőröket egyaránt érint. Igaz, hogy a sportolóknál a leggyakoribb, de bármikor jelentkezhet, ha a kart túlzottan használjuk. Alapjában véve ez a szövetek gyulladása a könyök körül. A tenisz könyök esetében a gyulladás főként azokat az inakat érinte, amelyek kiegyenesítik (feszítik) a csuklót és az ujjakat. Ez a nagy izomköteg egy nagyon kis helyről indul ki a csonton. Amikor az erők meghaladják az izmok erejét, a probléma megkezdődik. A fájdalom a könyök külső oldalán jelentkezik.  

A golfkönyök esetében a helyzet hasonló, azzal az eltéréssel, hogy az érintett izmok azok, amelyek a csuklót és az ujjakat behajlítják. A fájdalom a könyök belső oldalán jelentkezik.

Hajlam meghatározók:

1. gyenge izmok és/vagy izom kiegyensúlyozatlanság,
2. túlzott használat,
3. nem megfelelő eszközök használata (rossz markolat, túl feszes húrok)

Gyógyítás:

1. Pihentetés:  A helyzet csak rosszabbodni fog, ha a fájdalom ellenére továbbra is folytatod a tevékenységet. Ha nagy a fájdalom, akkor esetenként átmenetileg a kart pihentetni kell 

2. Jég: A kezdeti fájdalmas időszakban jegeld a könyököd (zacskós fagyasztott borsó) háromszor naponta 15 percig. Szintén minden tevékenység után, aminél a könyök használatban van, jegeld a könyököd 15 percig.

3. Nyújtó gyakorlatok: A begyulladt terület nyújtása segít megelőzni a hegesedést és növeli az izmok rugalmasságát.  

A sportolás: Eleinte lehet, hogy teljesen abba kell hagyni az ütős sportokat. Ez a kezdeti pihenés időszak nagyon fontos lehet. Amikor visszatérünk a sportoláshoz, a következő dolgokat tartsuk szem előtt:

1. Az ütő: Az új túlméretezett és összetett ütők sokkal jobbak a karnak és lehet, hogy ez minden, amire szükség lesz a gyógyuláshoz. Nagyon gyakran a húrok nagyon feszesre vannak szőve (még az új túlméretezett ütőkben is). Ilyenkor ajánlatos  az ütőt kevésbé feszesre húroztatni. A markolat szintén egyik tényező lehet.

2. Az ütés:  A fonák (backhand) ütés a legfőbb bűnös. A szerva és a fej feletti csapás szintén nagyon károsak lehetnek. Amikor visszatérsz a sportoláshoz, kerüld azokat az ütéseket, amelyek nyilvánvalóan fájdalmat okoznak. Lehet hogy egy pár leckére lesz szükség, hogy megváltoztasd az ütés-stílusodat. A kétkezes fonák kevésbé terheli meg a könyököt.

3. A játék: Amikor visszatérsz a sportoláshoz, vedd könnyedén a dolgokat. Eleinte csak rövid ideig játsszál teljes bedobással és kerüld a problémás ütéseket. Lassan emeld ,mint a gyakoriságát, úgy az intenzitását a játékodnak. Kerüld a versenyszerű játékot egészen ameddig a könyököd meg nem gyógyult. MIDEN JÁTÉK ELŐTT MELEGÍTSEN BE!